Veelgestelde vragen

      Veelgestelde vragen


        Article Summary

        Algemeen

        Hoe kom ik aan de snelcode om de klantenservice van Buckaroo te bereiken?

        De snelcode vind je in de Buckaroo Plaza onder "Contactgegevens" linksonderin beeld.

        Koppelen

        Hoe koppel ik Buckaroo aan mijn website?

        Voor het koppelen van een website heb je de juiste keys nodig. Meer informatie hierover is te vinden op onze documentatie pagina: Verbinding met Buckaroo Om je op weg te helpen kan de volgende pagina handig zijn: Beginners guide

        Aanmelden

        Kan ik mij nu al aanmelden voor een Buckaroo account?

        Het aanmeldproces gaat via de volgende pagina: www.buckaroo.nl/start

        Hier kan binnen enkele minuten een live account worden aangemaakt.


        Wat is het cliëntenonderzoek (KYC-check)?

        KYC betekent Know Your Customer of 'ken uw klant'. Zo noemen we het proces waarbij relevante informatie over een bestaande of een nieuwe klant wordt verzameld en vervolgens wordt gecontroleerd op mogelijke risico’s. Dit is in het kader van het witwassen van geld of de financiering van terroristische activiteiten of verkoop van risicovolle producten. Buckaroo is verplicht om deze KYC check uit te voeren om zo aan de bestaande wet- en regelgeving (Wwft) te voldoen.


        Welke gegevens moet ik aanleveren om de KYC af te ronden?

        Voor de onboarding hebben wij een kopie legitimatie van alle UBO's nodig. Dit kan bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart(voor- en achterkant) of rijbewijs(voor- en achterkant) zijn. Daarnaast dienen wij een kopie bankafschrift en/of bankpas te ontvangen dat niet ouder dan 3 maanden is.


        Wat als mijn cliëntenonderzoek achteraf niet akkoord wordt bevonden?

        Elke nieuwe onboarding ondergaat een geautomatiseerde quickscan waarbij Buckaroo de KvK-registratie scant. Het kan voorkomen dat een onderneming door de quickscan heen komt en direct live-transacties kan verwerken. Als later tijdens het manuele cliëntenonderzoek blijkt dat de onderneming niet voldoet aan de KYC-voorwaarden, wordt de samenwerking per direct beëindigd. Betalingen worden direct teruggestort naar de consument en komen niet terecht bij de onderneming. Let op, dat heeft effect op bestellingen en eventuele verzonden goederen.

        Buckaroo Plaza

        Wat is de Buckaroo Plaza?

        De Buckaroo Plaza is een online omgeving waarin onze merchants onder andere de volgende zaken kunnen regelen:

        • Inzien van transactie- en factuur informatie

        • Financiële acties als betaalverzoeken aanmaken, refunds uitvoeren en goedkeuringen verlenen

        • Technische instellingen aan de zijde van Buckaroo configureren voor de gekoppelde webshop

        Klik op de volgende link om naar de Plaza te gaan: Buckaroo Plaza


        Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan voor de Buckaroo Plaza?

        Klik op "forgot password" in het login scherm van de Buckaroo Plaza. Je komt dan op de volgende pagina uit: https://plaza.buckaroo.nl/Login/LostPassword


        Waarom komt mijn refund in 'wachtstand'?

        Indien er niet voldoende saldo beschikbaar is, wordt de refund bewaard voor heruitvoering.

        Heruitvoeren is mogelijk vanuit het tabblad Transacties > Afgewezen refunds en betaalopdrachten


        Plugins

        Hoe kan ik mijn website koppelen aan Buckaroo?

        Door middel van de volgende gegevens:
        Website key, secret key en mogelijk een certificaat. Meer informatie hierover is te vinden op onze documentatie pagina: Verbinding met Buckaroo


        Welke plugins ondersteunen jullie?

        Onze plugins zijn te vinden op de volgende pagina: Plugins


        Hoe configureer ik mijn plugin?

        Raadpleeg de door Buckaroo beschikbaar gestelde handleidingen in combinatie met de gegevens uit de Buckaroo Plaza om een connectie tot stand te brengen: Plugins

        Betaalmethoden

        Welke betaalmethoden bied ik aan in welke landen?

        Zie voor de betaalmethoden per land het volgende overzicht: Overzicht per land


        Welke valuta's ondersteunt Buckaroo collecting?
        • Euro (EUR)
        • Britse Ponden (GBP)
        • Poolse Zloty (PLN)
        • Deense Kronen (DKK)
        • Noorse Kronen (NOK)
        • Zweedse Kronen (SEK)
        • Zwitserse Franken (CHF)
        • US Dollars (USD)

        Integratie

        Waar vind ik de technische documentatie over de koppeling met Buckaroo?

        Technische informatie over het betaalverzoek en de bijbehorende terugkoppeling vind je per product in het menu onder de sectie 'Betaalmethoden'. De API documentatie is terug te vinden onder sectie 'API docs'.


        Kan je bij Buckaroo ook in bulk facturen/transacties aanbieden?

        Ja, dit kan via bestand aanbieden of middels de batch API.


        Financieel

        Waar vind ik het overzicht van de kosten die Buckaroo aan mij rekent?

        Buckaroo verantwoordt alle kosten op de factuur die maandelijks aan de merchant wordt verstrekt per email. Deze factuur kunt u ook inzien in de Buckaroo Plaza onder 'Financieel > Buckaroo-facturen'.


        Hoe verander ik het email adres waar ik de factuur op ontvang?

        Dit kun je doorgeven via wecare@buckaroo.nl


        Welke afschriftformaten ondersteunt Buckaroo?

        MT940 (diverse formaten), CAMT053, CSV.


        Mijn refunds blijven hangen op de status 'pending', wat moet ik doen?

        Wanneer Refunds in wachtstand terecht komen door bijvoorbeeld een te laag saldo, dienen deze handmatig opnieuw geactiveerd te worden. Dat kan via 'Transacties > Afgewezen refunds en betaalopdrachten > [alle refunds selecteren] > Acties > Selectie opnieuw uitvoeren'.

        Opmerking: wanneer een refund éénmaal met succes is uitgevoerd, kan deze niet worden geannuleerd of worden teruggedraaid.


        Hoe kan ik ervoor zorgen dat er altijd saldo is om refunds uit te voeren?

        Om ervoor te zorgen dat er ten alle tijden saldo beschikbaar is om refunds uit te voeren adviseren wij u om een “uitbetalingsdrempel” in te stellen. Het bedrag tot aan deze drempel wordt niet uitbetaald en zal in het Buckaroo account achterblijven voor het uitvoeren van refunds. Het drempel bedrag gaat altijd in hele euro’s en bij voorkeur in veelvouden van duizend euro. De vragen en verzoeken inzake instellen of verhogen van een drempel mogen worden gestuurd naar wecare@buckaroo.nl. Vermeld in de onderwerpregel SPOED – Drempel instellen.

        Houd er rekening mee dat Buckaroo één werkdag verwerkingstijd nodig kan hebben om de drempel in te stellen.


        Er staat niet genoeg saldo, hoe vul ik mijn saldo aan voor extra refunds?

        Om het saldo aan te vullen ga je in de Buckaroo Plaza naar 'Financieel > Rekeningen en afschriften > Acties > Saldo aanvullen'. Vul het gewenste bedrag in en klik daarna op 'saldo aanvullen'. Hierna kan worden gekozen uit de volgende betaalmethoden: iDEAL, Bancontact en Overboeken.

        Let op: Wanneer je ervoor kiest om het saldo aan te vullen middels Overboeken dan geldt hiervoor een verwerkingstijd van 2 tot 3 werkdagen. Boek het geld over op de door ons vermelde IBAN nummer en vermeld daarbij ook onze omschrijving.


        Wanneer wordt het geld in het Buckaroo account uitbetaald?

        Buckaroo betaalt alle gelden van transacties die op dat moment al door ons zijn ontvangen tegelijkertijd uit op de ingestelde uitbetaaldag in één verzameluitbetaling.
        Standaard is dit 1x per week op de woensdag, maar deze instelling kan aangepast worden onder Mijn Buckaroo > Rekeningen.

        Wanneer een specifieke transactie wordt meegenomen in zo'n verzamel uitbetaling is afhankelijk van een aantal factoren zoals welke betaalmethode er is gebruikt en of hier een weekend overheen is gegaan. Algemeen gesteld wordt er door Buckaroo uitbetaald zodra wij de gelden van een transactie hebben mogen ontvangen en de uitbetaalfrequentie in het account tegemoet wordt gekomen.


        Transacties

        Hoe kan ik een refund aanbieden?

        Het aanbieden van een refund kan via de Buckaroo Plaza, via bestand aanbieden of via de back-end van uw website. Meer informatie over refunds/terugbetalingen vind je hier: terugbetalingen


        Mag ik een toeslag rekenen over de betaalmethoden die ik aanbied?

        Bedrijven mogen geen betaaltoeslag meer in rekening brengen voor betalingen met pinpas, creditcard (Visa en Mastercard), overboekingen en automatische incasso. Deze regel is van kracht sinds de introductie van PSD2 (februari 2019).

        Bij andere betaalmethodes zoals PayPal, iDeal en Klarna mag dit wel. Maar sinds juni 2014 kan het niet meer zijn dan de werkelijke kosten. Als een bedrijf bijvoorbeeld zelf € 0,29 betaalt voor een transactie, mag er geen hoger bedrag worden doorberekend aan de klanten. De kosten verschillen per betaalmethode. Voor klanten blijft het onduidelijk wat deze 'werkelijke kosten' zijn.

        Ook is het niet toegestaan om voor Riverty (AfterPay) een betaaltoeslag in te stellen.


        Hoe word ik op de hoogte gesteld van het resultaat van een transactie?

        Van elke transactie kan er een push worden gestuurd met daarin de details van de specifieke transactie.
        Het is ook mogelijk om een mail te ontvangen met een bevestiging dat er een geslaagde transactie heeft plaatsgevonden. Dit kan ingesteld worden in de Buckaroo Plaza onder 'Mijn Buckaroo > Websites > 3.0 instellingen > Stuur een e-mail notificatie wanneer een transactie voltooid is'.



        Was dit artikel nuttig?