Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kan u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen
Beste Payment Service Provider van 2014, 2015 én 2016

Buckaroo Credit Management

Door het koppelen van Buckaroo Credit Management aan uw transacties, zorgt u voor een automatische opvolging van uitval. U kunt een openstaande betaling opvolgen met herinneringen per e-mail, sms of brief en deze voorzien van een geïntegreerde betaalknop waarmee uw klanten het openstaande bedrag direct kunnen voldoen via één van de door u aangeboden betaalmethoden.

Buckaroo Credit Management maakt het mogelijk om uw debiteurenbeheer te automatiseren, inclusief eventuele overdracht van facturen aan een incassobureau. Alle inkomende geldstromen worden vastgelegd en verklaard binnen één systeem. In de praktijk betekent dit betaalgemak voor uw klanten en een daling in risico en handmatig werk voor uw onderneming. Voor veelgestelde vragen is er een overzicht te vinden op de FAQ pagina.

CM Lijn.png

Implementatie

Om gebruik te maken van Buckaroo Credit Management dient u de volgende stappen te nemen tijdens de implementatie:

Schema

Facturen die na de vervaldatum nog niet zijn voldaan, kunt u geautomatiseerd laten opvolgen binnen de Credit Management oplossing van Buckaroo.
U kunt ervoor kiezen om één of meerdere schema’s op te stellen. Zo kunt u op debiteurniveau bepalen welke opvolging van toepassing is wanneer de factuur bij het bereiken van de factuurvervaldatum nog niet is voldaan. Sommige ondernemingen maken in hun opvolging onderscheid tussen nieuwe en vaste klanten en tussen particuliere en zakelijke klanten.
Per schema en stap bepaalt u wat u wilt versturen (een betaaluitnodiging of herinnering), via welk medium u wilt communiceren (e-mail, sms of brief) en tot slot of u administratiekosten in rekening wilt brengen. Als laatste stap kunt u de factuur laten overdragen aan het incassobureau.

Templates

Als u een opzet heeft gemaakt van het herinneringsschema, welke stappen wilt u binnen welke termijn zetten, dan gaat u verder met het inrichten van de templates. Voor het uitnodigen tot betalen of het herinneren van vervallen facturen kunt u verschillende templates opstellen.
Het is wenselijk om uw proces te starten met het opmaken van persona’s. Kijk daarvoor bijvoorbeeld in welke leeftijdscategorie uw doelgroep zich bevindt en welke interesses ze hebben. Door via Facebook te analyseren welke pagina’s er nog meer geliked worden door de mensen die uw doelgroep vormen kunt u kijken naar merken met een vergelijkbare doelgroep. Dit geeft een goed beeld van de interessegebieden van de beoogde doelgroep en de manier waarop ze worden aangesproken.
Op die manier kunt u de boodschap zo goed mogelijk toespitsen op de levensstijl en beleving van de betreffende doelgroep. Dit wordt door uw klant als klantvriendelijk ervaren en heeft een positief effect op het betaalgedrag.
U kunt de templates instellen in de template editor die u in de Payment Plaza in de menustructuur vindt onder Configuratie. Hier zijn verschillende tabbladen voor e-mail, brief of SMS templates en vindt u een aantal voorbeelden. U vindt meer informatie over de template editor op Template Editor

Request en Response

Als het schema is ingericht en de templates zijn gekoppeld aan de stappen binnen het schema, is het zaak dat uw facturen (met of zonder transactie) worden aangeboden bij Buckaroo. Hiervoor zijn verschillende methoden. U kunt de Digitale Implementatie Manager gebruiken welke u in 6 stappen door het hele implementatietraject begeleidt.

Gebruik

Nu de implementatie gereed is bent u zover om Buckaroo Credit Management ook te gaan gebruiken. In de plaza staan hierin 2 onderdelen centraal;

Facturenscherm

Om de actuele status rond elke factuur in te zien kunt u gebruik maken van het facturenscherm. In dit overzicht kunt u zoeken naar de factuur die u nodig heeft en hiervan de betaalstatus en status in het herinneringsproces inzien. Ook kunt u hier het herinneringsproces pauzeren/hervatten, creditnota’s toevoegen of een betaalregeling instellen.

Debiteurenscherm

U kunt binnen het debiteurenscherm de debiteurgegevens inzien en aanpassen, zodat de communicatie naar het juiste telefoonnummer, adres of e-mailadres wordt verzonden. Ook vindt u hier een overzicht van alle facturen van deze debiteur. Vanuit deze pagina kunt u doorklikken naar een specifieke factuur. Wanneer u dus werkt met een klantenservice hoeft u niet meer te starten met “wat is uw factuurnummer” maar kunt u direct op basis van de naam van de debiteur of zijn gegevens naar de debiteurenkaart gaan.

Vragen?

Mocht u nog vragen hebben:

Zie onze FAQ voor veelgestelde vragen.

Heeft u nog aanvullende vragen over Buckaroo Credit Management?
Mail : support@buckaroo.nl of bel support : 030-7115050


Zoektermen: CM ; Krediet; BCM; creditmanagement