Buckaroo Support

Waarom registreert Google Analytics Buckaroo als bron?

Google heeft onlangs de manier waarop informatie binnen jouw webshop wordt verzameld gewijzigd. De nieuwe methode heet Universal Analytics. Het doel hiervan is een beter inzicht geven in de interactie van gebruikers met de online inhoud van je website. 

Meer uitleg hierover: 
https://support.google.com/analytics/answer/2790010?hl=nl&ref_topic=6010376

Google wil voorkomen dat door het implementeren van deze nieuwe methode terugkerende bezoekers als nieuwe bezoekers worden gezien dus bekijkt de Analytics cookie bij de bezoeker. Daar gaat het echter mis met de referrer website.

Volg onderstaande stappen om dit probleem op te lossen.

1) Open het menu Beheerder ->Trackinginfo (Property) -> Lijst met verwijzingsuitsluitingen. 
2) Kies voor Verwijzingsuitsluiting toevoegen.
3) Voeg checkout.buckaroo.nl toe.

Nadeel van deze methode is dat het veel tijd nodig heeft voor je data weer helemaal klopt en je meerdere uitsluitingen moet toevoegen als er meer verkeerde bronnen worden getoond.

Mocht het voor jou niet interessant zijn om te weten of een klant een nieuwe bezoeker is of een terugkerende bezoeker is dan kun je ook voor een alternatieve oplossing kiezen. Deze oplossing werkt alleen als je volledig bent overgestapt naar Universal Analytics en dus geen pagina's hebt waar je nog op de oude manier meet (standaard plaats je binnen Magento op één plek de code).

Dit kun je meegeven in de trackingcode: 

ga('create', 'UA-xxxxx-y', '', {legacyHistoryImport: false});

Wij adviseren contact op te nemen met je SEO marketeer om je hierbij te helpen.