Buckaroo levert afschriften die de Merchants kunnen gebruiken om de gelden en de kosten van het betaalverkeer via Buckaroo een plek in de boekhouding te geven. Dit afletteren brengt soms vragen met zich mee. De uitleg op deze pagina is een beschrijving van de mogelijke manier waarop er in de boekhouding kan worden omgegaan met de verantwoording over de gelden.
Met meerdere grootboeken kunnen de verschillende stappen van de online betalingen 100% worden bijgehouden. Van het betaalmoment van de Debiteur in de checkout (1 en 2), het moment van het beschikbaar komen van de gelden, de daarbij behorende uitbetaling door Buckaroo (2a) en het ontvangen van de afrekening van de Buckaroo kosten met bijbehorende factuur (2b en 3). De onderstaande tekening geeft aan waar deze stappen zich bevinden in het proces en hoe deze kunnen worden ingericht. Op deze manier kan de tijdsinterval tussen de toezegging van de gelden en het daadwerkelijk ontvangen van de gelden haarscherp in kaart worden gebracht. Dat levert met name voordelen op wanneer er betaalmethoden worden gebruikt die verschillende uitbetaaltermijnen kennen.
Buckaroo voegt op het account van de Merchant deze omzet aan het Boeksaldo toe.
Buckaroo betaalt het Beschikbaar Saldo op het account van de Merchant met een vaste frequentie uit.