Buckaroo Support

Reconcilatie

Voor de meeste betaalmethoden die door Buckaroo worden aangeboden geldt dat, zodra de klant het betaalproces heeft doorlopen, er direct een status van de betaaltransactie aan Buckaroo wordt doorgegeven door de bank of derde geldverwerkingspartij. Voor bijvoorbeeld iDEAL is de betaling gegarandeerd en wordt na het succesvol afronden van het betaalproces direct een succes status van de bank verkregen en toegekend aan de desbetreffende transactie in het Buckaroo transactieoverzicht.

Bij de betaalmethoden waarbij de betaling van de klant wat langer op zich laat wachten zet Buckaroo de betaaltransactie pas op succes zodra het geldt ook daadwerkelijk door Buckaroo is ontvangen. Voorbeelden van betaalmethoden waar dit gebeurd zijn overboekingen en Sofort Banking.

Voor alle collecting betaalmethoden ontvangt Buckaroo de gelden op de rekening van de Stichting Derde Gelden. Ieder ontvangen bedrag wordt gekoppeld aan een succesvolle transactie. Deze actie wordt reconciliëren van deze betalingen genoemd en wordt geautomatiseerd uitgevoerd. Soms komt het voor dat er betalingen door Buckaroo worden ontvangen welke het systeem van Buckaroo niet direct herkent. Dit komt in de dagelijkse operatie alleen voor wanneer klanten een bedrag betalen met de betaalmethode overboeking. Hierbij moet de klant een bedrag en kenmerk meegeven die Buckaroo heeft doorgegeven. Wanneer het bedrag of kenmerk niet goed door de klant wordt overgenomen dan wordt deze betaling wel ontvangen op de Derdenrekening van Buckaroo. Bij onze frontoffice staat dan een team klaar die deze niet-gereconciliëerde betalingen opzoekt en toewijst aan de juiste betaaltransacties. Alle andere afwijkingen in de reconciliatie worden onderzocht op oorzaak en zonodig wordt een herstel actie uitgevoerd. Al deze acties zorgen voor de garantie dat ieder bedrag binnen de Stichting Derde Gelden verantwoord en bestemd wordt.