Buckaroo Support

CM validaties

 

Bij Buckaroo zijn we continu bezig om onze producten te verbeteren. We vinden het dan belangrijk dat je op de hoogte blijft van onze updates. Hierbij willen we je informeren over een aankomende aanpassing binnen onze Credit Management service per 8 maart 2021. Deze update hoeft geen directe impact te hebben op je bestaande CM implementatie, maar het is handig om alvast te weten wat het inhoudt. 

 

Oude situatie (voor 8 maart 2021)

Voorheen wanneer je een factuur bij ons aanbood, was je verplicht om de volledige set aan (debiteur)gegevens aan te leveren die nodig waren voor alle gedefinieerde creditmanagementstappen en -acties binnen het CM-schema. Wanneer er minstens één gegeven niet aanwezig is, bijvoorbeeld het e-mailadres, dan werd de factuur direct afgewezen. Dit blijkt onnodig, want over het algemeen wordt een groot deel van je facturen op tijd betaald en zullen daar geen CM acties voor uitgevoerd hoeven te worden. Dit kan dus efficiënter.

 

Nieuwe situatie

In de nieuwe situatie gaan wij pas valideren of een bepaald gegeven aanwezig is op het moment dat deze ook daadwerkelijk nodig is, dus wanneer de CM stap uitgevoerd moet worden. Is deze aanwezig, dan wordt de CM actie (bijvoorbeeld een betaalherinnering) uitgevoerd. Is deze om wat voor reden dan ook niet aanwezig, dan stellen we je hier direct van op de hoogte via een push notificatie. Je kunt de gegevens dan updaten en de CM stap opnieuw uit laten voeren.

 

Deze aanpassing betekent dat je, als CM gebruiker, een hogere acceptatiegraad van je facturen zal zien. Goed nieuws dus! De volledige technische uitleg is hieronder beschreven. We raden aan om je webbouwer hier naar te laten kijken.

 

Validation error messages

 

If a CM scheme action could not be performed due to a validation error, then it will be communicated with an invoice push. For each validation error we encounter in a scheme step, a ValidationErrorMessage will be provided in the push message (e.g. ValidationErrorMessage0 for a first one, ValidationErrorMessage1 for a second one, ValidationErrorMessage2 for a third one, and so on). This will be marked as a CmSchemeValidationError event.

 

In addition to this, Buckaroo will pause the invoice with invoice status code 23 (PausedDueToValidation) in the following situations:

 

  • The initial payment invitation (step 0) could not be performed due to a validation error
  • 0 reminder messages in a scheme step could be performed due to a validation error
  • The invoice could not be transferred to the collection agency due to a validation error

 

In these cases, we mark the event as InvoicePausedDueToValidationErrors.

 

List of actions and possible validation errors:

 

Reminder action:

  • "Required active subscription missing: {service}"
  • "Required data {missingData} missing."

 

Invoice specification:

  • "Attach invoice specification is selected in the scheme version, but no invoice lines exist on the invoice."

 

Stop subscription action:

  • "Invoice {invoiceNumber} (key: {invoiceKey}) does not have a subscription."

 

Transfer to collection agency:

  • "Invoice with no collection agency cannot be transferred to one."
  • "Active subscription missing (that allows {currency}): any collection agency."
  • "Required data is missing. Missing: {missingData1, missingData2, ...}"
  • "For CIB a debtor cannot be younger than 2 years old. Debtor birth date is {birthdate}."
  • "For CIB a debtor cannot be older than 120 years old. Debtor birth date is {birthdate}."
  • "Invoice number is too long. It can only contain a maximum of 20 characters when using Intrum Justitia as collection agency."

 

Furthermore:

 

  • Missing debtor information can be updated with the AddOrUpdateDebtor call or submitted via the Plaza.
  • Missing product lines can be updated with the AddOrUpdateProductLines call.
  • An invoice with invoice status 23 (PausedDueToValidation) can be unpaused at any time and will resume by re-executing the last scheme step.

 

Documentation on https://dev.buckaroo.nl/ updated: